Kabbalah.info - Kabbalah Education and Research Institute

سازمان "بنی باروخ"

-bb_tree_dark-2راو دکتر "میخائل لایتمن" کبالسیت، پروفسور در رشته علم موجودات و تئوری حیات و موجودیت، دارای دکترات در فلسفه و MS در بیوسایبرنتیک، در سال 1991 پس از  فوت مربی اش "راو باروخ اشلگ" (رَبَِش)، سازمان "بنی باروخ" را به نام وی بنا نمود.  ایشان در طی 12 سال اواخر عمر راو باروخ اشلگ، تا لحظه ای که دار فانی را وداع نمودند، ایشان را همواره همراهی نمودند و در طی این مدت به عنوان همراه شخصی و دانشحوی ممتاز و وفادار، روش این رهبر روحانی والا مقام را کسب نمودند.

راو "باروخ شالم اشلگ"، پسر ارشد و ادامه دهنده راه و مکتب بزرگترین کبالسیت قرن بیستم  "راو یهودا اشلگ"  است.

راو "یهودا اشلگ" تفسیر "سولام" - جامع ترین  و فرا گیرنده ترین تفسیر کتاب "زوهر مقدس" را به نگارش در آورد و به این جهت ملقب به "بعل هسولام" گردید. روش آموزشی سازمان "بنی باروخ" بر اساس راهی که این دو استاد روحانی و الهی ایجاد کرده اند انجام می گیرد.

روش آموزش

طریق آموزش بنی باروخ براساس و طبق روش کهن علم کبالا است که از استاد روحانی به دانشجو انتقال می یابد.

"بنی باروخ" فقط از منشاء و مرجع اصیل کبالا مانند: "کتاب زوهر"، نوشته های "آری مقدس"، "رمحال"، "هاگرا"، "راو کوک"، و "بعل هسولام"  برای آموزش استفاده می نماید.

با وجود آنکه علم کبالا براساس منشاء اصیل و اصلی آموخته می شود ولی به زبان علمی آسان و مناسب نسل امروز ارائه می گردد. گسترش این شیوه باعث پیشرفت و شناسائی بین المللی سازمان "بنی باروخ" در سطح آموزش و پرورش وتقدیر فراوان از جانب تمام طبقات در جهان گردیده.

ترکیب خاص بین رویداد ها و تجربیات شخصی، همراه با آموزش فکری و منطقی، باعث روشن بینی و انبساط فکر دانشجو برای درک و کسب واقعییت جدیدی می گردد. به این نحو انسان در مسیر روحانیت قدم برداشته و دارای ظرفیت احساسی وسیعی می گردد که به او امکان می دهد تا احساسات  درونی خود و عوامل و واقعییت اطراف خود را  پژوهش نماید.

پیام اصلی

"بنی باروخ" سازمانی متنوعی و شامل هزاران دانشجو در سراسر جهان است که مشغول آموزش علم کبالا هستند. هر دانشجو می تواند مسیر، پیرامون و اندازه آموزش مناسب توانایی شخصی خود را انتخاب کند.

در سالهای اخیر سازمان "بنی باروخ" توسعه بسیار یافته و به یک نهضت آموزشی داوطلبانه تبدیل گشته که هدف اصلیش ارائه نمودن منبع اصلی علم کبالا به زبان واضح به اجتماع است. پیام و هدف اصلی "بنی باروخ"، وحدت و همبستگی همگانی و تعلیم نوع دوستی است.

در طول هزاران سال کبالیستها به بشر می آموختند که مهر و نوع دوستی پایه و اساس اجتماع است. این وحدت و عشق در زمان حضرت ابراهیم و گروه های کبالیستهائی که ایجاد نمودد برقرار بود. نوع دوستی و وحدت قدرتی بود که قوم را به تحرک در آورد و باعث پیشرفت و موفقیت شگفت انگیز گردید. ولی در لحظه ای که عشق و محبت و نوع دوستی به تنفر و خود پرستی تبدیل شد، قوم به سوی دوران و زمانهای دشوار و مشقت بار سقوط کرد.

اگر در قلب خود برای مرام ارزشمند تازه و همچنین کهن که در طول سالها ما را همراهی کرده است جائی باز نماییم، درک خواهیم کرد که در درونمان قدرتی وجود دارد که به وسیلۀ آن می توانیم  تمام این تفاوت ها و صفت خودپرستی را که باعث جدائی و از هم گسستگی بین ما گردیده کنار بگذاریم  و بار دیگر به وحدت و یگانگی برسیم.

علم کبالا که اکنون ظاهر می شود و بسیاری از مردم به سوی آن جذب می شوند، در طی سالیان، رازی نهان مانده و در انتظار لحظه ای بوده تا بشر به گنجایش و آمادگی کامل برای درک و عمل به این علم الهی و راز شگفت انگیز برسد. امروز علم کبالا در سراسر جهان بعنوان راه حلی مناسب برای همبستگی بین کلیه اجزاء اجتماع محسوب گشته که قادر به رساندن همگی ما –  در سطح فردی و اجتماعی -  به مکان بهتر و والا تر است. بوسیله این روش بشر قادر است به رسالت کامل برسد و از بند آشفتگی و سرگردانی رهائی یابد.

فعالیت های "بنی باروخ"

"بنی باروخ" بر اساس گفتار "بعل هسولام – راو یهودا اشلگ": "فقط با گسترش علم کبالا در میان اکثریت به رستگاری خواهیم رسید"، برقرار گشته. بنابراین "بنی باروخ" از طریق مجراهای مختلف، روش علمی و  تثبیت شده ای را به هر فرد که در درونش نیازی به یافتن و درک معنای زندگی و بودنش پدیدار شده، پیشنهاد می کند و با ارائه راهنمائی بسیار دقیق و کاملی، دانشجویان را در کلیه مراتب آموزشی - از نوآموز و تا دانشجویان پیشرفته – هدایت می نماید.

 

آخرین انتشارات

book_10

از پراکندگی تا هماهنگی
- خواندن کتاب
- خرید کتاب

آموزش رایگان کبالا به زبان انگلیسی